Afgelopen week heeft de CDA raadsfractie van de Gemeente Achtkarspelen een werkbezoek gebracht aan Badkamer XXL. Sinds midden februari is Badkamer XXL gevestigd in een nieuw pand aan de newtonstraat op het bedrijventerrein van Buitenpost. Eigenlijk zijn het twee bedrijven zei één van de eigenaren Teade Steenstra. Naast Badkamer XXL is Creative@work ook gevestigd in het pand.

Samen met zijn compagnon Wilco Reinders runt Teade beide bedrijven. Hiervoor was het bedrijf gevestigd in een pand aan de Schepperstraat. Hier hadden ze alleen kantoren en geen ruimte voor opslag. In dit pand beschikt badkamer XXL over een ruim magazijn en achter het pand is er nog voldoende ruimte om verder te groeien in de nabije toekomst.

Dat het bedrijf nu kiest voor een eigen magazijn is ingegeven door veranderingen in de markt. Het zelf op voorraad hebben van de goederen wordt daarbij steeds belangrijker zodat je sneller kunt leveren. Badkamer XXL richt zich op de verkoop van complete badkamers via het internet. Voor klanten die advies nodig hebben heeft het bedrijf een eigen klantenservice die de klant telefonisch adviseert bij zijn bestelling.

De CDA fractie was onder de indruk van alles wat in dit mooie pand gebeurd. Een aanwinst voor het bedrijventerrein in Buitenpost. Helaas moeten we samen met Teade constateren dat dit terrein ook vol is evenals het bedrijventerrein in Surhuisterveen. Gelukkig wordt het bedrijventerrein in Surhuisterveen binnenkort uitgebreid. Samen met Teade vind de CDA fractie dat dit ook zo snel mogelijk in Buitenpost moet gebeuren. De CDA fractie zal daar de komende weken schriftelijke vragen over stellen aan het college van B&W.

Ook de aankleding van het terrein kan beter vind de ondernemer, een paar bomen zouden het bedrijventerrein al opfleuren,  dit is ook iets wat de CDA fractie zal meenemen. Daarnaast is de structurele leegstand op het bedrijventerrein in Buitenpost bij veel mensen een doorn in het oog. We denken dan aan de panden van Dijkstra tankbouw en de oude KJ de Vries panden die al tientallen jaren leeg staan. De CDA fractie gaat kijken wat de gemeente daar aan kan doen.