Ook in Achtkarspelen zijn ondernemers van enorme toegevoegde waarde voor de gemeente. Ze creëren groei, banen, welvaart en dragen bij aan een levendig Achtkarspelen. Daarom is wethouder Harjan Bruining van Economische Zaken vandaag bij drie bedrijven in langsgegaan om ze te bedanken voor hun ondernemerschap in onze gemeente, hij kwam niet met lege handen, want hij bracht ook bloemen en taart mee.

IsolatieNoord
Als eerste bedrijf is IsolatieNoord bezocht. Dit bedrijf, sinds kort gevestigd in Harkema, is één van de grootste spelers in het noorden op het gebied van het leveren van materialen voor het isoleren van huizen en bedrijfspanden. Naast de standaard isolatiematerialen heeft men ook hun eigen product ontwikkeld, waarmee huizen nog efficiënter geïsoleerd kunnen worden. Hun enorme kennis wordt via medewerkers en de website gedeeld met iedereen die zijn of haar huis wil isoleren.

Bouwtechnics
Vanaf de oprichting in 1990 is Bouwtechnics in Augustinusga een bekende naam voor besturing en automatisering binnen de voedingsmiddelen- en verpakkingsindustrie. Sinds enkele jaren biedt Bouwtechnics technische oplossingen van klantvraag tot volledig draaiende machine. Een groot deel van de machines en oplossingen die Bouwtechnics levert, zijn klantspecifiek. Bouwtechnics kan dit realiseren door een goed, dynamisch team met expertise in verschillende disciplines.  Tijdens het bezoek heeft eigenaar Josper Bouwer een nieuwe verpakkingslijn laten zien voor het bekende cosmeticabedrijf Rituals.

LYON color+care
Sinds 29 oktober is de jonge onderneemster Lyonne van der Veen te vinden met haar kapsalon in het bruisende centrum van Surhuisterveen. Van een normale knipbeurt tot extensions en het knippen en scheren door een barbier, er is veel mogelijk.

(tekst en foto gemeente Achtkarspelen)