In het kader van de gemeenteraadsverkiezingen heeft de CDA Bestuurdersvereniging de verkiezing van het beste lokale verkiezingsprogramma gehouden. Vanuit alle kanten van het land kwamen de verkiezingsprogramma’s, wat een mooi beeld geeft van hoe de waarden van het CDA lokaal vertaald worden.

Aan de hand van een aantal beoordelingscriteria is de jury tot een besluit gekomen. Criteria zoals: is de titel van het programma pakkend, zijn de speerpunten duidelijk, is er ingespeeld op actuele zaken, stijl en lengte van schrijven en is er een lokaal karakter zichtbaar. Kortom, aan vele punten moest een goed verkiezingsprogramma voldoen.

Het verkiezingsprogramma van CDA Achtkarspelen wordt door de jury, mede door de goed gekozen foto’s, als een enthousiasmerend programma neergezet.  Daarnaast is de duidelijke identiteit van Achtkarspelen, die naar voren komt in het programma, ook inspirerend. Het programma nodigt uit tot lezen!