Er werd mij gevraagd of ik nog een stukje wilde schrijven in ons clubblad. Als je actief in gemeentepolitiek bent heb je inspiratie genoeg. De keuzes die je daar maakt hebben direct invloed op de inwoners van jouw eigen habitat. Binnenkort zijn de provinciale verkiezingen en zie je links en rechts het weer eens goed met elkaar oneens zijn. De verschillen worden uitvergroot en de  gelijkgestemden worden uit elkaar gespeeld.

Van elke dag beter tot stem ze weg….

Verbinden
Het CDA is altijd de partij van het verbinden geweest maar die rol lijkt uitgespeeld als we de peilingen mogen geloven. Maar het zijn maar peilingen in Fryslân en Achtkarspelen is het oars as oars.Ik ga hier geen stemadvies geven maar we mogen niet vergeten dat de huidige CDA gedeputeerden en statenleden de afgelopen vier jaar hun stinkende best hebben gedaan om het beste voor elkaar te krijgen voor hun achterban en de inwoners van Fryslân.

Het gaat dus om hier in “ûs Habitat” en niet om Den Haag. Hier speelt het om onze bussen, onze boeren, onze inwoners, onze kinderen en onze toekomst. Beloven gaat makkelijker dan waarmaken, daar kom je na twaalf jaar gemeentepolitiek wel achter. Wegstemmen helpt niet, verbinden wel en dan wordt elke dag beter! Vergeet dus niet om te stemmen, je mag zelf kiezen.

Romke van der Wal,
kandidaat CDA statenlid nummer 14