In prachtige tekst gezongen door Hiske Oosterwijk geïnspireerd op Gysbert Japicx (1603-1666). Dat geldt niet minder voor het CDA Achtkarspelen. In 2018 kregen we op basis van een stevig verkiezingsprogramma ‘Trochpakke’ het vertrouwen van veel kiezers. De afgelopen jaren hebben we soms met een beste tegenwind flink doorgetrapt om de gedane beloften in te lossen.

We zijn goed geslaagd in de uitvoering van het coalitieprogramma. De bouw is weer op gang gekomen, industrieterreinen zijn aangelegd, de winkelcentra hebben een prachtige upgrade gekregen of krijgen die binnenkort. In het buitengebied is glasvezel aangelegd, een prachtig zwembad is zelfs al geopend, met de fietstunnel in Surhuizum is begonnen, terwijl die tussen Buitenpost en Gerkesklooster er al is.

Ondertussen werden we lastig gevallen door corona, waardoor het allemaal niet eenvoudiger werd.  De tijd is goed gebruikt en we maken ons op voor een nieuwe periode. Een nieuwe tijd, die we goed moeten gebruiken. Daarom heet ons nieuwe verkiezingsprogramma Trochsette!U kunt het programma nog eens teruglezen op www.cdaachtkarspelen.nl

De komende periode wordt spannend. We hopen deze keer weer op uw steun en stem te kunnen rekenen. Dus ga op 16 maart naar de stembus en kleur het vakje van uw favoriet mooi rood! Aan ons zal het niet liggen. Een mooi CDA team staat voor u klaar om de komende periode te vlammen en Troch te Setten!

We wolle de Tiid goed brûke!

Wethouder Harjan Bruining