In 2022 beslissen Provinciale Staten over de nieuwe aanbesteding van het openbaar vervoer in Fryslân tussen 2024-2034. Dit kan gevolgen hebben voor jouw reizen binnen de provincie. Daarom vraagt Statenlid Anton Meijerman je om de volgende enquête in te vullen: https://nl.surveymonkey.com/r/CPXSDVK

--- de enquête ---

Het openbaar vervoer in onze regio wordt in de 2023 opnieuw door de provincie Friesland aanbesteed. In 2022 zal een nieuw programma van uitgangspunten voor het nieuwe contract opgesteld moeten worden.  De nieuwe aanbesteding is een belangrijke stap, omdat daarmee de OV-koers wordt vastgelegd voor de periode 2024-2034. Een nieuwe aanbesteding heeft dus gevolgen voor het openbaar vervoer in Friesland.

Friesland heeft naar onze mening baat bij goed openbaar vervoer, zowel in de steden als in de bereikbaarheid van de plaatsen op het platteland. Om kenbaar te maken, welke wensen en eisen de provincie heeft voor het openbaar vervoer in onze provincie, willen we ons als CDA zo breed mogelijk oriënteren. Daarbij vinden we het van belang om u als inwoner te betrekken bij het opstellen van een lijst met wensen en eisen.

Deze vragenlijst bestaat uit een aantal vragen en stellingen, waarmee u als inwoner kenbaar kunt maken hoe u over het openbaar vervoer denkt en wat u belangrijk vindt om mee te nemen in de uitwerking van het toekomstige openbaar vervoer in de provincie. Het CDA wil op deze manier uw inbreng inventariseren en neemt dit mee in de vaststelling van onze uitgangspunten.

Hartelijk bedankt voor het invullen van deze lijst.

Met vriendelijke groet,

Anton Meijerman