Op 17 september hebben we het nieuwe politieke jaar samen met ruim honderd van onze leden in Burgum geopend. Bij het inhoudelijke deel hebben we Caroline de Pee bedankt voor haar inzet en overname van de voorzittersrol, tijdens de afwezigheid van Theo Joosten. Theo is vanaf heden weer terug als voorzitter van onze vereniging. Tijdens de startdag zijn onze lijsttrekkers voor de Provinciale Staten en het Wetterskip ook bekrachtigd. We wensen Friso Douwstra en Sjoerd Galema ontzettend veel plezier en succes toe. Foar Fryslân!

Na deze feestelijke activiteiten sprak milieutechnoloog Cees Buisman met ons over de toekomst van onze wereld. Hij gaf aan dat het belangrijk is dat we onze zonnen laten stralen en zo het duister tegen kunnen gaan. Als kers op de taart kwam onze landelijk partijleider Wopke Hoekstra langs om met ons in gesprek te gaan over de crises die we op dit moment ervaren. De aanwezigen kregen de ruimte om zorgen te delen en om oplossingen aan te dragen. Het is goed dat Den Haag uit eerste hand te horen krijgt wat in onze provincie speelt!