CDA-leider Wopke Hoekstra pleit er voor dat Thialf net als het sportcentrum Papendal als nationale sportvoorziening behouden blijft. Het voortbestaan en verdere ontwikkeling van Thialf zal door het CDA ook bij de nieuwe kabinetsvorming worden ingebracht.

Hoekstra draaide bij zijn bezoek aan Fryslân een paar rondjes met Sven Kramer in Thialf. Daarmee vraagt hij aandacht voor de landelijke actie #Samen Sterker Door Sport. Dat is voor Hoekstra belangrijk voor een gezonder Nederland. Hoekstra wil daarnaast voor bestrijding van de drie volksziektes kanker, obesitas en alzheimer 300 miljoen uittrekken. Het aanmoedigen van gezonde leefstijl met sport en beweging is daar onderdeel van. Het ijsstadion is nog voor het publiek en gewone sporters gesloten. Maar Wopke Hoekstra stelde tijdens zijn bezoek dat hij er alles aan zal doen om meer ruimte te zoeken voor activiteiten, zodra dat verantwoord kan.

Zie ook het artikel op de website van de Leeuwarder Courant