08 maart 2022

Bezoek aan Bloemsma Autobanden Centrum

Zaterdagmiddag bracht CDA Dantumadiel een bedrijfsbezoek aan Bandencentrum Bloemsma met Pieter Bloemsma (24) als jonge eigenaar. Inmiddels is dhr. Bloemsma ‘sis mar Pieter hjer’ alweer 5 jaar met zijn bedrijf gevestigd aan de Roazeloane 53 in De Westereen.

En vervolgt hij “ik wol ek nea wer ût De Westereen fuort mei it bedriuw, it folk leit my”. Hiermee geeft hij gelijk aan dat het merendeel van zijn klanten hoofdzakelijk uit de directe omgeving komt. Naast het leveren van alle soorten banden en velgen, voert Pieter ook diverse reparaties uit aan allerhande voertuigen. Zolang het daarbij maar gaat om het onderhoud aan de onderkant, remmen/remblokken of het uitlijnen van het rollende gedeelte voelt hij zich, samen met zijn twee medewerkers, als een vis in het water.

Zo nu en dan ontstaat er nog weleens handel in tweedehands auto’s, maar Pieter steekt het niet onder stoelen of banken dat hij een passie heeft voor Amerikaanse pickup trucks zodat  daar gestaag meer in wordt verkocht.

Daarbij horen natuurlijk ook de ‘White Wall Weals’, de banden met een witte rand, te bezichtigen op zijn website www.whitewallshop.com. Gezonde groei is aan de orde en daarom denkt Pieter inmiddels na over uitbreiding van zijn activiteiten in een ruimer onderkomen en ‘by foarkar yn De Westereen op in skoane sichtlokaasje’ benadrukt hij.

Namens CDA-fractie spreken we onze dank uit aan Bloemsma voor dit werkbezoek en wensen hem samen met de medewerkers een mooie toekomst toe in De Westereen.