02 januari 2022

Frisse start van CDA campagne met nieuwjaarsduik

Net na elf uur reden er enkele CDA leden het parkeerterrein van het Eeltsjemar op. Van de CDA afdelingen Dantumadiel en Noardeast-Fryslân waren er een paar enthousiaste leden die een frisse duik wilden nemen.

Enkele CDA-leden uit Dantumadiel en Noardeast Fryslân waren ter plaatse om een spontane nieuwjaarsduik te nemen. ‘Buiten is het warm met 14 graden dus tijd voor een verkoelende duik’ aldus Hayo Halbersma van CDA Noardeast-Fryslân.  Niet iedereen durfde het aan om ook daadwerkelijk het water in te gaan. Uiteindelijk waren er een paar die de kou en wind durfden te trotseren. Onder luide aanmoedigingen gingen zij kopje onder. Vooraf gaf Klaas Houtstra (CDA Dantumadiel) aan: ‘De laatste keer dat ik zwom in 2021, was het buiten 26 graden!’.

Naast deze ludieke manier om de verkiezingscampagnes voor beide CDA-afdelingen van start te laten gaan, was er ook een serieuze ondertoon bij deze activiteit, namelijk: hopelijk is buitensporten weer snel én onbeperkt voor iedereen mogelijk! ‘Wy winskje inoar hjoed in sûn 2022, dêr heart sporte by!’, aldus de Dantumadielse listlûker Sietze Wijbenga.