17 juli 2020

Jan Jitse Visser over de CDA lijsttrekkersverkiezing

In de aanloop naar de verkiezingen voor de Tweede Kamer van volgend voorjaar is het CDA op zoek gegaan naar een nieuwe lijsttrekker. Vicepremier Hugo de Jonge is uiteindelijk na een spannende strijd door de leden gekozen tot de nieuwe CDA lijsttrekker.

De lijsttrekkersverkiezing zorgde er niet alleen voor dat er in de 2e en belissende stemronde veel campagne binnen het CDA was, maar ook daarbuiten was er veel aandacht voor de tweestrijd tussen Hugo de Jonge en Pieter Omtzigt.
Onze fractievoorzitter Jan Jitse Visser mocht in het landelijk dagblad AD en diverse regionale dagbladen hierover vertellen. Zijn persoonlijke keuze ging naar Pieter Omtzigt, het nuchtere en vastberaden Tweede Kamerlid, maar hij voegde er aan toe Hugo de Jonge ook een uitstekende kandidaat te vinden.
Jan Jitse: "Het is mooi dat een partij zoveel talent, op zoveel verschillende plekken heeft. Dat maakt ons tot een echte volkspartij, op lokaal en landelijk niveau"

Lees hier het volledige artikel: https://www.ad.nl/politiek/vooral-oude-mannen-beslissen-wie-de-nieuwe-cda-leider-wordt~accde08f/

CDA Dantumadiel feliciteert Hugo de Jonge met zijn verkiezing tot nieuwe lijsttrekker en gaat graag samen met hem aan de slag om een succesvolle campagne in te gaan richting maart 2021.