Jan Jitse Visser

Lijsttrekker en fractievoorzitter

Jan Jitse Visser kwam als 23-jarige in de gemeenteraad. Geboren en getogen in Broeksterwâld, woonachtig in Damwâld. Afgestudeerd als bestuurskundige, werkzaam als adviseur sociaal domein bij gemeenten. Al twee perioden raadservaring met hart voor de 'mienskip'.

In de gemeenteraad was hij de afgelopen periode aanjager van de discussie over beter wegenonderhoud, wat resulteerde in de eerste stap naar meer geld voor wegen. Ook kwam er door zijn vasthoudendheid aandacht voor de solvabiliteit: hierdoor zijn de leningenportefeuille's van de gemeente teruggebracht, met een verdere afbouw in het vooruitzicht. Verder was hij informateur van de huidige coalitie van CDA, ChristenUnie en FNP en voorzitter van de vertrouwenscommissie die de nieuwe burgemeester, Klaas Agricola, voor de gemeente Dantumadiel heeft uitgekozen.

E-mailadres: jjvisser@dantumadiel.frl