13 maart 2018

Harold Dijkstra wint 5e Wisseldebat

Harold Hoekstra uit Tjerkgaast is de winnaar geworden van het Wisseldebat in De Wissel in Sint Nicolaasga. Hij onderscheidde zich door zijn argumenten en humor. Obe Zijlstra werd tweede.

Zo’n veertig jongeren uit verschillende dorpen, het hoogste aantal tot dusver, deden mee en dat was een record voor de discussie-avond in het voormalige stationsgebouw. Het initiatief voor het Wisseldebat is door de Sint Nykster jeugdverenigingen en CDA De Fryske Marren genomen. Doel is om op deze manier jongeren bij de politiek te betrekken. De partij had Kamerlid Harry van der Molen gestrikt als gespreksleider voor de speciale avond.

De jongeren discussieerden over stellingen als ‘Een pedagogische tik mag’, ‘Iedereen moet verplicht donor zijn’, ‘Drinken vanaf zestien jaar mag weer, maar dan zonder subsidies voor ‘De Wissel’.