17 december 2021

Kandidatenlijst #GR2022 vastgesteld

Tijdens de digitale ledenvergadering op donderdag 16 december is de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 met overgrote meerderheid vastgesteld. Met deze bekrachtiging van de lijst laten de CDA-leden zien dat zij achter lijsstrekker Luciënne Boelsma en haar team staan. Dit team gaat de christendemocratische boodschap vol overtuiging brengen. Een team dat zich gaat inzetten voor een omgeving waar het niet alleen goed wonen is, maar ook goed ondernemen. Voor een gemeente met een rijk verenigingsleven, waar we omzien naar elkaar en er zijn voor elkaar.

Lijsttrekker Luciënne Boelsma

Luciënne Boelsma, de huidige wethouder, was op 11 november al gekozen als lijsttrekker. Luciënne is blij met de grote steun voor haar team. “Het is mooi dat we als CDA bij elke gemeenteraadsverkiezingen weer kunnen laten zien dat we goede mensen in huis hebben, die benaderbaar zijn en afkomstig uit de hele gemeente. Naast bekende kandidaten met ervaring, hebben we ook nieuwe gezichten op de lijst. Bovendien hebben we boven in de lijst twee dertigers en een twintiger, waarmee we inzetten op verjonging.”

Verjonging en nieuwe gezichten

Na Luciënne Boelsma staat Cor Flapper als hoogste nieuwkomer op de lijst. Hij liep de afgelopen periode al mee als schaduwfractielid en runt als jonge melkveehouder zijn boerderij in Harich. Op plek drie staat de huidig fractievoorzitter Jan van Zanden uit Joure. Ook plek vier en vijf worden bezet door huidige raadsleden: Roel Roelevink uit Lemmer en Geeske Homma uit Bakhuizen. Bauke de Wolff uit Scharsterbrug is het tweede nieuwe jonge gezicht op de kandidatenlijst en staat op plek zes. Verder staat op plek zeven het huidige raadslid Theo Nota uit Sint Nicolaasga en worden de bovenste tien afgesloten met drie nieuwe gezichten: Fokke Hoekstra uit Boornzwaag, Kees Mulder uit Broek en Barbara Gardeniers uit Terherne. De lijst wordt verder gecompleteerd met 24 actieve CDA-leden uit de gehele gemeente.

Vertrouwd en dichtbij

Volgens de partij zijn er de afgelopen vier jaar zichtbare resultaten geboekt: “Op initiatief van het CDA is een ambtenaar wonen aangesteld. Deze ambtenaar is ervoor om de lokale initiatieven voor woningbouw verder te helpen. Bij het vaststellen van het programma duurzaamheid is een fonds ingesteld om mensen te ondersteunen bij de verduurzaming van woningen. Het CDA is ook de initiatiefnemer geweest om het coronafonds in te stellen voor de ondersteuning van dorpshuizen en de lokale verenigingen”.
Het CDA wil daarom doorgaan op de ingeslagen weg. De coronacrisis heeft extra aan de oppervlakte gebracht hoe belangrijk het is om in verbinding met de ander te staan. In een samenleving die verhardt, polariseert en individualiseert, vindt het CDA de oplossing in kracht van de gemeenschappen. Het CDA blijft vertrouwd en dichtbij.

vertrouwd en dichtbij