12 november 2021

Luciënne Boelsma-Hoekstra opnieuw lijsttrekker

Luciënne Boelsma-Hoekstra (49) uit Idskenhuizen is voor de tweede keer lijsttrekker voor het CDA De Fryske Marren. De leden stemden donderdag 11 november tijdens de ledenraadvergadering in met haar benoeming. Luciënne Boelsma-Hoekstra is sinds 2018 wethouder in gemeente De Fryske Marren. Van 2010 tot en met 2018 was ze raadslid voor het CDA. Boelsma-Hoekstra is betrokken bij de gemeente. ,,Ik wil beleid maken op datgene wat in de praktijk speelt. Het draait tenslotte om de mensen.”

Vooruitlopen

De Fryske Marren is volgens Luciënne Boelsma - Hoekstra een ‘prachtige gemeente’. ,,Wel moeten we ervoor zorgen dat we de gemeente voor iedereen leefbaar houden. De woningnood is een landelijk probleem. Wij hebben als gemeente een laag woningbestand. Ik zou graag spijkers met koppen willen slaan om hier wat aan te doen. Daarbij is het zaak dat we vooruitlopen op wat over dertig jaar nodig is.”

Leefbaarheid

Voor de leefbaarheid speelt de omgeving een belangrijke rol. ,,Ik vind het heel belangrijk dat deze gemeente aantrekkelijk blijft voor boeren. Natuur past bij landbouw. De boeren wordt ook al genoeg verteld wat zij moet doen. Laat hen gewoon hun werk doen.” De lijsttrekker hecht groot belang aan de verenigingen. ,,Corona heeft ons geleerd dat het verenigingsleven een grote rol speelt, zeker in de dorpen. We moeten ervoor zorgen dat we deze verenigingen in stand houden.”

Betrokken en benaderbaar

Voorzitter Barbara Gardeniers is erg blij met de benoeming van Luciënne Boelsma-Hoekstra. Het is een cadeautje voor de partij. ,,Luciënne is altijd positief, zichtbaar, benaderbaar en betrokken. Ze loopt bijvoorbeeld elke week een dag mee bij een organisatie of instelling in onze gemeente en weet zo goed wat er speelt.” De partijbestuurder vindt dat De Fryske Marren een gemeente is waar voor iedereen plaats is en iedereen moet kunnen wonen, werken en recreëren. Daarvoor moet je soms
concessies doen. ,,We kunnen alles bij het oude laten, maar daar help je niemand mee. Wij als CDA De Fryske Marren willen de komende verkiezingen in gaan met een hecht, benaderbaar en positief ingesteld team. Luciënne is bij uitstek de persoon om dit team te leiden.”

Personalia
Luciënne Boelsma – Hoekstra woont in Idskenhuizen, is melkveehouder, getrouwd met Michiel Boelsma en moeder van vier jongens in de leeftijd van zestien tot twintig jaar.