13 februari 2018

De week van Geeske Homma

Vrijdag

Vrijdag 2 februari waren we met 10 CDA-ers aanwezig in Doniahiem in Sint Nicolaasga. Stichting Present De Fryske Marren had daar voor ons een vrijwilligersactiviteit geregeld. We hebben bezoekjes afgelegd, geluisterd naar levensverhalen, gepraat en gelachen, gewandeld en koffie gedronken. Het was een prachtige middag.

Zaterdag

Op zaterdag draait de wasmachine op volle toeren; de oudste dochters zijn weer thuis. Lisanne studeert in Leiden en Karen zit in opleiding bij de Koninklijke Marechaussee in Apeldoorn.

Aan het eind van de middag hadden we de jaarvergadering van blaaskapel 'de Snippefangers' waar 4 van de 5 gezinsleden lid van zijn. Vandaag dus niet samen musiceren, maar het afgelopen jaar doornemen en plannen maken voor het komende jaar. Aansluitend een lekker stamppotbuffet bij de familie Domper.

Zondag

Zondagmorgen gaan we samen naar de viering in de Sint Odulphuskerk. De oudste dochter is vandaag lector en de jongste misdienaar. Aan het einde van de viering ontvangen we de Blasiuszegen die ons beschermt tegen keelziekten. Nooit weg nu er in Nederland een ware griepgolf heerst.

Maandag

Maandagmiddag wordt ik met mijn saxofoon in Sloten verwacht, waar opnames worden gemaakt voor een CDA-campagnefilmpje. In de visie van het CDA komt alle jeugd in de gemeente in aanraking met cultuur.

Dinsdag

Een administratief dagje; de wekelijkse boekhouding op kantoor. De kopij voor het parochieblad verwerken en wat mailtjes versturen. Het CDA-campagneteam wil graag weten wanneer we beschikbaar zijn voor allerlei campagneactiviteiten.

's Avonds hebben we een zogenaamde 'loop-repetitie' van muziekvereniging Euphonia. Met name voor de jeugd die nog niet eerder op straat heeft gelopen, maar ook voor de anderen alles weer even opfrissen. Aanstaande zaterdag moeten we optreden bij de jaarlijkse Carnavalsoptocht in eigen dorp. En zondag zal de muziekvereniging meelopen in de grote Carnavalsoptocht in Hurth bij Keulen.

Woensdag

Woensdagavond ben ik namens het CDA aanwezig bij de jaarvergadering van Dorpsbelang Nijemirdum. Wat een activiteiten. Waarin een klein dorp groot kan zijn. #Ferbining

Donderdag

Donderdag nog even naar de kapper en de laatste inkopen, want vrijdag vertrek ik voor een 10-daagse reis naar Kenia. De H. Christoffelparochie heeft in 2017 besloten om de komende drie jaar de opbrengst van de Vastenactie aan het WISH-project van de Learn!Foundation in Kenia te geven. Met een groep van 13 parochianen gaan we kijken bij het project. Wat is er al gerealiseerd en wat moet er nog gebeuren.