De week van Roel Roelevink

Zondag

Eerst naar de kerk geweest. Voor de eerste keer maakte ik mee dat de voorganger geen gebruik maakte van papier tijdens de preek van een goed kwartier. In de middag nog een rondje door de Lemmer gefietst. De dag ervoor nog geschaatst op de Lemster Polders en nu leek het wel voorjaar.

Maandag

Maandag weer naar het werk. Ik werk bij de politie in Groningen dus het zijn lange dagen, deze keer geen file of oponthoud gelukkig. Alhoewel de criminaliteit in zijn algemeenheid, gelukkig, dalende is, neemt een nieuwe vorm van criminaliteit toe, nl cybercrime. Dit is voor ons als politie ook een nieuw fenomeen. Op dit moment worden alle zeilen bijgezet om deze vorm van criminaliteit te bestrijden. Dat is een uitdaging voor ons! Om het lichaam fit te houden maandagavond naar de sportschool geweest en gewerkt aan mijn conditie.

Dinsdag

Dinsdagmiddag gesprekken gevoerd met een aantal politiemensen uit Leeuwarden over hoe en in welke vorm cybercriminaliteit nog beter bestreden kan worden.

Woensdag

Woensdag werd ik gebeld door mijn moeder dat een oude buurvrouw van ons overleden was. Het bakken van taart was een hobby van haar. Een aantal weken geleden heb ik haar nog bezocht in Doniahiem in St. Nyk. Taarten bakken zat er niet meer in, wel nog het breien van mutsen met daarin verwerkt de kleuren van de stèd Sleat, want daar heeft zij lang gewoond. Alhoewel haar gezondheid kwetsbaar oogde en zij al op leeftijd was, komt haar overlijden toch nog onverwacht.

Woensdag de dag van de eerste debatten in het kader van de verkiezingen. Op de sociale media is daar genoeg aandacht aanbesteed en kreeg onze lijsttrekster Lucienne goede kritieken.

Donderdag

Donderdag een vrij normale werkdag en 's-avonds was er een afscheidsetentje van de huidige raad, in de Beach club te Lemmer. Het is goed om elkaar eens te ontmoeten in een andere sfeer, per slot maken wij met elkaar en niet tegenover elkaar de gemeente.

Vrijdag

Vrijdagavond ben ik naar de vergadering van plaatselijk belang in Sleat geweest. Naast een aantal huishoudelijke mededelingen konden de diverse verenigingen kenbaar maken welke activiteiten er dit jaar gaan plaatsvinden. Sommige activiteiten die jaarlijks worden gehouden, zijn dit jaar wat uitgebreider, dit in verband met Leeuwarden kulturele haadstéd. Onder andere het historisch kijkspel wordt grootser van opzet. Verder wordt er dit jaar in Sleat stilgestaan bij het 90 jarig bestaan van de verenigingen tot behoud van de Korenmolen. Dit is nog maar een greep van de activiteiten, kortom ook in Sleat zit met niet stil!

Zaterdag

Zaterdagmorgen stond in het teken van de opening van het CDA huis te Joure. De winkel is bijzonder mooi aangekleed en de koffie en appèltaart staan klaar. De opening werd verricht door gedeputeerde Sander de Rouwe. Tot de verkiezingen is de winkel in de middaguren geopend en op zaterdag de gehele dag. Kom eens een kijkje nemen! In de middag ben ik naar de begrafenis van mijn oude buurvrouw geweest. Alhoewel zij al op leeftijd was, zat de kerk helemaal vol. Dit gaf aan hoe geliefd en gewaardeerd zij was. Bijzondere opvallendheid was o.a. dat er een bloemstuk in de vorm van een taart gemaakt was.