07 oktober 2019

CDA De Fryske Marren organiseert ‘We Energy Game’

Donderdagavond 17 oktober om 20.00 uur in ‘De Treemter’ in Balk.
U mag een introducé meenemen

De energietransitie komt eraan. We moeten van het gas af en overstappen naar volledige duurzame energiebronnen. Dat is een grote opgave waarbij bewoners, bewonersinitiatieven en bewonerscollectieven een belangrijke rol kunnen spelen. Maar waar gaat het eigenlijk over? Waar kunnen we beginnen?

Wilt u graag meepraten en -denken over de energietransitie in uw buurt? Kom dan naar de najaarsbijeenkomst van CDA De Fryske Marren. Onze ledenbijeenkomst zullen wij dit keer anders invullen: Voor leden, maar óók voor niet-leden. Iedereen is daarom welkom om middels een ‘serious game’ zelf de dilemma’s van de energietransitie op tafel te leggen.

‘We Energy Game’
Centraal in de bijeenkomst zal de ‘We-Energy Game’ staan. Onder begeleiding van twee professionele gespreksleiders van de Hanzehogeschool Groningen, zullen de deelnemers met zon, wind en biomassa, alle stroom voor De Fryske Marren ‘ opwekken’, iedere speler vanuit een andere invalshoek.

De een komt op voor de bewoners, de ander voor de aarde en een derde gaat over de portemonnee. Weer een ander moet het elektriciteitsnetwerk stabiel houden, oftewel ervoor zorgen dat er nooit te weinig of te veel stroom is.

Het is een simpel maar toch uitdagend spel waarin uw stem belangrijk is en alle dillema’s rondom energietransitie op tafel komen. Deze informatie neemt het CDA graag mee in het debat over de energietransitie in De Fryske Marren.

Kunnen we op uw inbreng rekenen?