01 maart 2021

Ronald Bootsma kandidaat Tweede Kamer verkiezingen

Harlingen - Onze bestuursvoorzitter Ronald Bootsma is kandidaat voor de Tweede Kamer namens het CDA voor de komende Tweede Kamer verkiezingen op 17 maart 2021. Het landelijke CDA is de eerste politieke partij die met lijsduwers werkt vanuit de regio. Alhoewel een lijstduwer formeel niet verkiesbaar is, betekent de kandidaatstelling veel voor zowel het CDA landelijk als voor de plaatselijke afdeling. In de campagne wordt de lijstduwer als kandidaat in evenementen meegenomen en onderdeel van de uitingen binnen de campagne van het CDA. Dezelfde campagne is inmiddels in volle gang en de eerste lijsttrekkersdebatten zijn achter de rug. Het landelijke CDA heeft een uitstekende lijst samengesteld van kundige (toekomstig) Kamerleden vanuit diverse regio's en met diverse kwaliteiten. Naast lijsttrekker Wopke Hoekstra staat publiekslieveling én beste kamerlid Pieter Omtzigt op plaats 2, Anne Kuik uit Groningen op plaats 3. Vanuit de provincie Fryslan staat Harry v/d Molen uit Leeuwarden op plaats 9, gevolgd door Jaap Jonkers uit De Fryske Marren (plaats 27) en boerenzoon Douwe de Vries uit Noardeast-Fryslan op plaats 43.

Wil je meer lezen over onze lokale kandidaat?