10 maart 2022

De jeugd heeft de toekomst!

Erwin Keekstra heeft deze week aan verschillende scholen een bezoek gebracht. Er werden goede gesprekken gevoerd over o.a. sluitingstijden in de horeca, de gemeentepolitiek en werd de Stemwijzer ingevuld.

Erwin is docent geschiedenis. Volgens hem een eervol beroep waarbij hij de diversiteit van de samenleving terugziet in het lokaal. Leerlingen komen met verschillende verhalen, met conflicten, tegengestelde visies en ervaringen. Met het brengen van een dergelijk bezoek hoopt hij jongeren van Noardeast-Fryslân en politiek weer dichterbij elkaar te brengen.

"Ik vind het belangrijk dat de jeugd - onze toekomst - de gemeente weer als betrouwbaar gaat zien. Waar in overleg veel samen te bereiken is! Door op gelijke hoogte te blijven, naar de jongeren toe te gaan en ze de ruimte geef om mee te praten en mee te beslissen hoop ik onze nieuwe generatie politiek actief te maken in de samenleving!"