05 juni 2018

CDA bezoekt Houthandel Barkmeijer vóór 100-jarig jubileum

KOLLUM – Vrijdag 1 juni heeft CDA Noardeast-Fryslân een bezoek gebracht aan Houthandel Barkmeijer in Kollum. Het bedrijf viert volgend jaar het 100-jarig jubileum en heeft zo’n 15 man personeel in dienst.

De grote kracht van Barkmeijer is de zelfstandigheid van het bedrijf. Door de korte lijnen ontstaat een flexibele daadkrachtige organisatie waarde klant direct van profiteert. Barkmeijer is een groothandel in hout, plaatmateriaal, isolatie en deuren voor de professionele verwerker. De afzetmarkt voor dit bedrijf ligt voor een belangrijk deel in Noardeast-Fryslân. Met name de houtbewerking is een specialiteit van Barkmeijer waarmee zij zich onderscheiden van andere bedrijven in hun sector.  Het bedrijf beschikt over een goed ingericht machinale houtbewerkingsafdeling.

De toenemende regelgeving met de bijbehorende “papierwinkel” maakt het ondernemen er niet gemakkelijker op, aldus directeur Jan Kempenaar. Om je positie te blijven behouden is het van belang om goed te anticiperen over wat de markt vraagt. Het bedrijf is dan ook energiebewust aan het bouwen met hout en kan dan ook alle houten componenten die noodzakelijk zijn voor het (ver)bouwen van een laag-energiepand leveren, een goed geïsoleerde woning houdt namelijk meer waarde dan een slecht geïsoleerde woning. Daarbij bespaart de bewoner elke maand vele euro’s in de stookkosten en zorgt een energiezuinige woning voor meer wooncomfort, doordat de binnentemperatuur stabiel is in elk vertrek.

De visie van Houthandel Barkmeijer sluit goed aan bij de Duurzaamheidsvisie en de stimulatie van het Ondernemersklimaat van CDA Noardeast-Fryslân. Na de presentatie en het zien van de bedrijfsfilm kregen de CDA’ers een rondleiding door het bedrijf.

CDA Noardeast-Fryslân roept u op om de ontwikkelingen te volgen via Facebook @CDANoardeastFryslan of op cda.nl/fryslan/noardeast-fryslan.