Actief betrokken met haar hart op de goede plek...

Geertje Schoorstra-Boeijenga, geboren op 26 juni 1981, woont samen met haar man en 2 zoons in het schitterende dorpje aan de Friese waddenkust, Ternaard. Na haar opleiding Bestuurskunde aan de Thorbecke Academie (NHL) te Leeuwarden is ze al ruim 10 jaar werkzaam als juridisch adviseur omgevingsrecht op het gebied van handhaving (op dit moment bij de Omgevingsdienst Groningen). In de periode 2006 – 2010 was ze raadslid voor het CDA in de gemeente Dongeradeel. Daarnaast was ze bestuurslid van het CDJA Fryslân en lid van het provinciaal campagneteam van het CDA Fryslân en het campagneteam van CDA Dongeradeel. Naast de politieke activiteiten zet ze zich al jaren in voor het kinderwerk binnen de protestantse gemeente in Ternaard. Ook is er het nodige vrijwilligerswerk te doen op de basisscholen van de beide zoons.

Actief betrokken zijn bij de politiek is belangrijk. Geertje is daarom lid geworden van het CDA omdat deze partij midden in de samenleving staat en wel degelijk in staat is om het verschil te maken. Daar waar het mensen niet lukt om in de keiharde molen van vandaag de dag mee te draaien is er een overheid én samenleving nodig die naar hen omziet. Het CDA staat dichtbij mensen en werkt mee aan oplossingen. Het samen optrekken met elkaar en meedenken aan oplossingen voor de dilemma’s van nu, dichtbij of ver weg, maakt de inzet in de politiek de moeite waard. Geertje wil zich inzetten voor een gemeente waarin het draait om samen leven. Kortom een gemeente waar je trots op kunt zijn en waarin je je thuis voelt.