...een doorgewinterde voorzitter!

Trienke Riemersma-Brouwer is geboren op 21 januari 1955 te Bollingawier bij Oosternijkerk. Zij is getrouwd en heeft samen mat haar man een akkerbouwbedrijf in Munnekezijl.

Nadat het HAVO diploma werd behaald werd in Leeuwarden de HBO opleiding medisch analiste afgerond . Tot 1980 was zij werkzaam op het laboratorium in het voormalige Diaconessenhuis en het klinisch chemisch laboratorium te Leeuwarden en later te Dokkum. Later werd dit verruild  tot 2015 naar een aanstelling als teamleider bij de trombosedienst / huisartsenlaboratorium te Dokkum.

Naast het meewerken op het  akkerbouwbedrijf werd ook veel tijd besteed aan de plaatselijke kerkelijke gemeente als o.a. ouderling en scriba. Op andere gebieden, o.a. in de landbouw, werden veel bestuurlijke functies vervuld. Voor het CDA heeft Trienke vele jaren bestuurlijk werk verricht, o.a. als secretaris van de gemeentelijke afdeling. Ook heeft zij namens het CDA een periode van 16 jaar in de gemeenteraad van Kollumerland c.a. gezeten.

Samen met de andere bestuursleden van de nieuwe afdeling van het CDA,  wil zij graag het CDA in de nieuwe gemeente Noardeast-Fryslân vertegenwoordigen. Samen wil zij het CDA  een helder en duidelijk gezicht gaan geven waarin de inwoners zich kunnen gaan vinden en zich vertegenwoordigd gaan voelen.