Jelle de Vries

Ferwert

Jelle de Vries is raadslid in de gemeente Noardeast-Fryslân.

Jelle is getrouwd en woonachtig in Ferwert en werkzaam in het onderwijs. Jelle hoopt herkenbaar te zijn als iemand die betrokken, toegankelijk, behulpzaam, eerlijk en betrouwbaar is. Een gemeente waar het goed wonen en werken is, een gemeente die uitnodigend is. Jelle wil zich richten op de voorwaarden die nodig zijn om de leefbaarheid binnen de gemeente kan vergroten, door te kijken naar de mogelijkheden voor vrijetijdsbesteding, zoals dorpshuizen, sportvoorzieningen en een verzorgde buurt. De dorpen- of buurtcoördinator kan hier een belangrijke bijdragen aan leveren.

De Bijbel is voor Jelle een belangrijke inspiratiebron, waar het CDA oog heeft voor de ander. Het CDA is een partij die tussen de mensen staat en waarbij iedere inwoner belangrijk is. Jelle is vanaf 1998 fractievoorzitter van het CDA en sinds 2014 als wethouder in de gemeente Ferwerderadiel actief geweest. Jelle gaat voor een gemeente waar 'omdijken' en zorg voor elkaar is. Mensen die het moeilijk hebben, moeten op de gemeente kunnen vertrouwen.