Lieuwe Sytsma (fractievoorzitter)

Aalsum

l.sytsma@noardeast-fryslan.nl
Telefoonnummer: 06-

Lieuwe Sytsma is fractievoorzitter voor het CDA in de gemeente Noardeast-Fryslân.

Lieuwe is woonachtig in Aalsum en werkzaam in het onderwijs. In het onderwijs mag Lieuwe een steentje bijdragen aan de ontwikkeling van kinderen, want zij hebben de toekomst. Op de boerderij waar Lieuwe is geboren, in Lioessens, werd er in een typisch ARP milieu gediscussieerd over kerk, staat, maatschappij en je dienstbaar opstellen voor de samenleving. Lieuwe heeft kernwaarden meegekregen als rentmeesterschap, zorgen voor je naaste (omtinken) en het 'Tichtby de minsken' staan. Het Rentmeesterschap zit ook in het DNA van het CDA. "Wij zijn slechts passanten en verantwoordelijk voor een evenwicht tussen mens, milieu en een gezonde economie" aldus Lieuwe. In de verschillende dorpen in Noardeast-Fryslân heeft Lieuwe mogen wonen en werken. Elk dorp heeft een ander karakter. Voor Lieuwe is het duidelijk dat sterke dorpen in combinatie met een stad als Dokkum erg belangrijk zijn voor de leefbaarheid van onze regio. Hier wil Lieuwe zich als fractievoorzitter de komende jaren voor inzetten.