25 april 2019

Bestemmingsplan 13 aprilstraat goedgekeurd

Op 23 april is er door de raad unaniem akkoord gegeven op het bestemmingsplan “13 aprilstraat”. Op de hoek van de Snellingerdijk en de 13 aprilstraat komen een supermarkt (Lidl) van 2.235 m2 en enkele winkels (235 m2). Op de bovenliggende etages komen 55 appartementen, waarvan 44 zorgappartementen voor Talant. Aan de achterzijde komen 134 parkeerplaatsen. Er is al tien jaar gewerkt aan dit plan. De raad is daarom blij dat het nu eindelijk van start kan gaan. Als CDA hebben we de ondernemers die hieraan meegewerkt hebben een groot compliment gegeven. Het heeft veel tijd en energie gekost om het voor elkaar te krijgen. Er moesten bedrijven verhuizen en investeerders worden gevonden. Al met al denken wij dat deze ontwikkeling Oosterwolde een boost geeft. Oosterwolde wordt meer een winkeldorp; het versterkt onze identiteit. En het plein wordt meer een winkelplein met alle mogelijkheden van dien. Dit bestemmingsplan is onderdeel van de grote integrale herstructurering van het centrum (Masterplan Oosterwolde-Centrum / Venekoten -Noord).