30 november 2020

St. Biodivers Cultuurlandschap krijgt subsidie

In de Raad van 24 november 2020 is besloten dat aan het project Biodivers Cultuurland Ooststellingwerf € 30.750,- toegekend wordt. Van het bedrag wordt een platform opgericht voor het delen van kennis rond biodiversiteit. Agrariërs, burgers, bedrijven en onderwijs kunnen hierop hun krachten bundelen en zich effectiever inzetten voor biodiversiteit. De financiële middelen zijn er al, omdat andere projecten onder de BBE-vlag (Biobased Economy) zijn vervallen.

Alle partijen gingen hiermee akkoord, behalve Groen Links. Zij vonden dat het project te weinig bijdraagt aan de biodiversiteit zelf. Als CDA hebben we gezegd dat het een mooi project is om het landschap duurzamer te maken. Er is meer biodiversiteit nodig en het sluit aan bij het project ‘Biobased Economy’. We hopen dat, door biodiversiteit goed onder de aandacht te brengen, anderen het zullen overnemen. We vinden wel dat er een groot deel van het budget naar de website gaat. Dit vonden meerdere partijen, maar het onderwerp is te belangrijk om het niet door te laten gaan.