06 mei 2020

Verhoging budget brug Molenweg te Oosterwolde

In de Raadsvergadering van 29 april 2020 werd gevraagd om verhoging van het budget voor de renovatie van de (fiets)brug tussen de Molenweg en de Houtwal in Oosterwolde. Deze brug wordt veel gebruikt en is aan vervanging toe. Aanvankelijk stond er een bedrag van € 250.000,- voor, maar de aanbesteding maakte duidelijk dat dat veel te laag was. Het project is teruggetrokken en het programma van eisen aangepast. Nu kwam men uit op een ton meer, dus € 350.000,-. De hele Raad heeft ermee ingestemd. Als CDA hebben we gezegd dat we veiligheid, overzichtelijkheid en toegankelijkheid voor mindervaliden belangrijk vinden. En dus instemmen met verhoging van het bedrag. Wel hebben wij benadrukt dat er in de toekomst niet weer zo slecht geraamd moet worden, want daarmee is het moeilijk sluitende begrotingen c.q. meerjarenramingen te maken.