28 september 2020

Zorgeconomie

In de Raadsvergadering van 22 september 2020 is besloten om de zorgeconomie te verlengen tot en met 2023 binnen de context van de Regiodeal. De Raad heeft hiervoor unaniem € 165.000,- beschikbaar gesteld.

De ‘zorgeconomie’ houdt in dat we samen met inwoners en zorgaanbieders nieuwe vormen van zorg ontwikkelen. Bijvoorbeeld vrijwillige zorg gecombineerd met professionele inzet, intramurale zorg samen met ambulante zorg en wijkteams samengesteld uit verschillende partijen.

Zuidoost Friesland heeft € 30 miljoen gekregen van Rijk en gemeenten voor verbetering van de leefbaarheid. Voor de zorgeconomie, waar Ooststellingwerf al een begin mee gemaakt had, kunnen wij nu ook uit putten uit die € 30 miljoen. Onze gemeente heeft een coördinerende rol in de ontwikkeling van de zorgeconomie voor Zuidoost Friesland.