02 juni 2022

CDA Opsterland voor Oekraïne

Nog steeds ontvluchten dagelijks duizenden Oekraïners hun land. Voel jij ook de drang om iets te doen maar weet je niet wat? CDA Opsterland wil ook graag wat doen en heeft daarvoor jouw hulp nodig!

In samenwerking met de Friese rijders (www.frieserijders.nl) rijden Sjors en Martin op 8 juni naar de Oekraïense grens. Dit gebeurt namens CDA Opsterland, dus ook namens jou. Ze brengen een bus vol hulpgoederen naar een van de vluchtelingenkampen aan de Pools-Oekraïense grens en nemen vluchtelingen mee terug. In samenwerking met de Friese rijders krijgen deze vluchtelingen een opvangplek in Friesland.

Het bestuur van CDA Opsterland heeft de financiering van deze reis geregeld. Maar jouw hulp is nodig om Sjors en Martin met een volle bus te laten vertrekken. In de bijlage vind je een lijst met goederen die op dit moment hard nodig zijn. In de vluchtelingenkampen, ziekenhuizen, maar ook voor de mensen die niet willen of kunnen vluchten.

De bus moet vol

Jij kan helpen. Doneer een of meer van de producten uit de bijlage zodat Sjors en Martin dit kunnen meenemen. De bus moet zo vol dat er niets meer bij kan, activeer dus ook jouw buren, vrienden en familie om te doneren. Je kan de goederen tot uiterlijk  juni 7 afleveren bij:

Bareld van der Meer
Langezwaag

Kees-Jan Dijk
Siegerswoude

Sjors en Marrit Veenstra
Ureterp

Martin en Baukje de Vries
Wijnjewoude

Er zijn ook inzamelpunten van de Friese rijders waar de spullen gebracht kunnen worden: Brengpunten goederen - Friese Rijders

Sjors en Martin zullen zorgen dat het in de bus komt. Lukt het je niet om de goederen naar een van de inzamelpunten te brengen? Laat het ons weten en we halen het bij je op. Ook na 7 juni kunnen de goederen nog ingeleverd worden. De spullen zullen dan met een andere rit naar Oekraïne gebracht worden.

Kan je geen goederen doneren maar wil je wel graag iets bijdragen? Een financiële donatie helpt de Friese rijders om het goede werk dat ze doen te kunnen blijven voortzetten. Dit kan door jouw donatie te doen op: NL92RABO0140291342 t.n.v. Stichting Unite in Christ Ureterp o.v.v. Friese rijders rit 44 of op de rekening van CDA Opsterland: IBAN NL 14 RABO 0385 8922 84 t.n.v. CDA Afdeling Opsterland o.v.v. CDA Opsterland voor Oekraïne

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van CDA Opsterland op 22 juni zullen Sjors en Martin een kort verslag van hun reis en ervaringen doen. Tijdens de voorbereiding en tijdens de reis zullen Sjors en Martin ons op de hoogte houden via onze sociale media kanalen:

facebook.com/cdaopsterland
instagram.com/cdaopsterland

Tot slot willen wij nog 1 ding van je vragen. Naast alle hulpgoederen vragen we je om Sjors en Martin tijdens hun reis mee te nemen in jullie gebed.