09 mei 2018

CDA maakt geen deel uit van het nieuw te vormen college

Gisteravond heeft de informateur, dhr. Ton Baas zijn verslag over de informatieronde gedeeld met de raad en Smallingerland. Hieruit blijkt helaas dat het CDA Smallingerland naar alle waarschijnlijkheid geen deel van het college zal uitmaken. Dhr. Baas adviseert een college van ELP, PvdA, VVD, FNP en GroenLinks. Zie ook de link onderaan dit bericht.

Wij hadden gehoopt na 4 jaar in de oppositie weer onderdeel van het college uit te kunnen maken en zijn uiteraard erg teleurgesteld over dit resultaat. Het bestuur en de fractie zullen de afgelopen campagne en de college-onderhandelingen zorgvuldig evalueren om lessen te trekken voor de toekomst.

Tegelijkertijd zal onze plek in de oppositie ons er niet van weerhouden de CDA kernwaarden in Smallingerland uit te dragen en ons volledig in te zetten voor de realisatie van de punten in ons verkiezingsprogramma. U hoort nog van ons!

Met een oprechte CDA-groet,

Arjan Wesseling