23 november 2010

CDA: Veemarkthal niet slopen!

De Sneker CDA raadsleden Henk Jan Greven en Petra van den Akker pleiten ervoor om de Veemarkthal, aan het voormalige Veemarktterrein in Sneek, niet te slopen voordat er een alternatief gevonden is voor deze evenementenhal.

Henk Jan Greven stelt: "De hal wordt gebruikt door een breed publiek en er wordt bijna wekelijks een publieksevenement georganiseerd in deze hal." Petra van den Akker vult aan: "Binnen de nieuw te vormen gemeente is er nergens een ruime voorziening voor grote evenementen zoals bijvoorbeeld een vlooienmarkt, een dierententoonstelling of een fancy fair van een kerk."
Tijdens de commissie van Stadsontwikkeling, Openbare werken en Milieu van afgelopen dinsdag stelde Petra van den Akker hierover vragen aan de wethouder. Het college heeft naar aanleiding van de vragen geantwoord dat de Veemarkthal in ieder geval nog drie jaar zal blijven bestaan. Volgens de twee CDA-raadsleden is het belangrijk dat er nu al wordt gekeken naar een goed alternatief voor de toekomst, zodat de huidige gebruikers hun activiteiten kunnen voortzetten.