06 januari 2021

Het zal mij een zorg zijn

Het zal mij een zorg zijn…

Het is duidelijk dat er deze maanden veel druk op de zorg ligt. De ziekenhuizen en vooral de ic’s staan natuurlijk volop in het nieuws, maar ook de thuiszorg  en huisartsen maken moeilijke tijden door. Mensen lopen op hun tandvlees omdat er door Covid-19 een groter aanbod en minder personeel is. Houden ze dit vol en hoe komt dat in de nabije toekomst als hopelijk volgend jaar de situatie weer enigszins stabiliseert? En dat terwijl ook in het voorliggend veld welzijn en sociaal werk onder druk staan door de financiële krapte bij gemeenten.

Daarom besteedt het CDA Tytsjerksteradiel in deze deze week van de Zorg extra aandacht aan de preventieve zorg. Normaliter doen we dat in Politieke Cafe’s in de gemeente, maar in deze situatie moeten we op de digitale toer. Dagelijks staan er op facebook (www.facebook.com/CdaTytsjerksteradiel) en deze website filmpjes over oa jeugdzorg, WMO, voorliggend veld, lachgas en schuldenproblematiek. Men wordt van harte uitgenodigd hierop te reageren of hier vragen over te stellen. De fractieleden gaan er dan mee aan de slag en reageren hierop. U vindt de contactgegevens op ris2.ibabs.eu/People/Profiles/Tytsjerksteradiel/b61b2445-c3b3-4c81-87ec-cefea3341b29 en op deze site onder “Mensen”

Want niet alleen in deze maar ook in de komende tijd geldt voor ons allemaal.

Het zal ons een zorg zijn..