Waadhoeke is een prachtige gemeente om in te wonen. De Woonvisie 'Samen Sterk' geeft de uitdagingen en kansen duidelijk aan. Er zijn vanuit de gemeente bijna 50 projecten op het gebied van wonen in ontwikkeling of gerealiseerd met in totaal ongeveer 600 woningen. Prachtige projecten waar het CDA van harte mee heeft ingestemd. Het CDA vindt dat er voor iedere doelgroep geschikte en betaalbare woningen moeten zijn. De vraag naar woningen neemt in Fryslán en ook in Waadhoeke momenteel sterker toe dan verwacht. Daarom moeten de dorpen en de stad op korte termijn ruimte en mogelijkheden krijgen voor nieuwbouw.

Doelen

• Voldoende woningen voor starters, doorstromers en ouderen door mee te werken aan nieuwbouw- en renovatieplannen
  • Kijken naar nieuwe opties, zoals inbreng grondposities en erfpachtconstructies om een versneld nieuwbouw te realiseren
  • Een aanjager woningbouw vanuit de gemeente aanstellen