17 maart 2018

CDA: in alle bestuurslagen

Sander de Rouwe, gedeputeerde van de provincie Fryslân en Esther de Lange, Europarlementariër zijn op verzoek van CDA Weststellingwerf in gesprek gegaan met Trienke Elshof, regiovoorzitter LTO Noord en Hans Hoekstra, voorzitter LTO Noord- afd. Weststellingwerf. Tijdens de lunch bij Holland-Inn, waarbij alle vrijwilligers die deze zaterdag op pad waren voor de CDA campagne even konden opwarmen en bijtanken,  ging het gesprek o.a. over het belang van de agrarische sector voor de samenleving, duurzaamheid, kleine windmolens, verkeer, etc.
Eerder die ochtend heeft Sander kennis gemaakt met verscheidene ondernemers in de winkelstraat van Wolvega. Daarbij kwamen o.a. de leegstand en starters aan de orde.
's Middags arriveerde Tweede Kamerlid Harry van der Molen. Nadat er eerst even samen in de winkelstraat werd geflyerd werd een bezoek gebracht aan Meriant. Daar ging het gesprek o.a. over zijinstromers, inzet van vrijwilligers en vraaggerichte zorg. Het werkbezoek werd afgesloten met een rondleiding.

Het voordeel van het CDA is dat ze vertegenwoordigd is in alle bestuurslagen; gemeente, provincie, landelijk en Europees. En deze campagnedag was een goed voorbeeld hoe het CDA daarvan gebruik maakt. Mensen met elkaar verbinden, kennis uitwisselen, vragen beantwoorden, op de hoogte zijn van wat er speelt is niet alleen lokaal van belang maar zeker ook provinciaal, landelijk en Europees.