30 april 2021

Dorpenfonds

De CDA fractie is zeer content met de instelling van het dorpenfonds en de resultaten die hieruit voortvloeien. Niet voor niets hebben wij dit destijds in het coalitieakkoord opgenomen om daarmee de zelfredzaamheid van de samenleving te vergroten. Het is mooi om te lezen dat, ondanks Corona, toch € 22.000,- beschikbaar is gekomen, welke geleid heeft tot een investering van € 38.000,- voor de Plaatselijke Belangen. Hetzelfde zien we terug bij het projectengeld. Een subsidie bijdrage van € 50.000,- aan 19 projecten die gaat leiden tot een investering van € 220.000,-. Dit verdient een groot compliment aan alle initiatiefnemers en als CDA gaan we dus ook met volle instemming door met dit dorpenfonds.

Eén opmerkingen hebben we ook al bij de instelling van het dorpenfonds gemaakt, namelijk dat we Slijkenburg missen in het lijstje.  We hebben een dringend verzoek aan de wethouder gedaan om te kijken hoe het werkbudget ook ten goede kan komen aan Slijkenburg en omgeving. De wethouder antwoorde dat hij geen mogelijkheid zag omdat Slijkenburg geen Plaatselijk Belang heeft.

Voor de CDA fractie was dat aanleiding om alle inwoners van Slijkenburg een brief te sturen waarin zij op de mogelijkheden van het Dorpenfonds worden gewezen.