20 december 2019

Fijne Kerst en een voorspoedig 2020

Kerst en Oud en Nieuw.
Voor velen een tijd van bezinning en reflectie. Terugkijken over het afgelopen jaar. Wat is er allemaal gebeurd?  Wat waren de hoogtepunten? En wat de dieptepunten? Wat deed ik goed? Wat had beter gekund? Een heel persoonlijk proces voor iedereen.
En dan komen de plannen en uitdagingen voor het nieuwe jaar en voor de lange termijn.

Onze voorzitter Arnold Joost blikt ook terug op het CDA Aalten-Dinxperlo. Het was een goed jaar. Onze twee wethouders doen geweldig werk, stralen enthousiasme en werklust uit, en mede door hen is het college een bijzonder sterk team.
Onze fractie en de fractievolgers stralen vertrouwen uit. Zij zoeken de samenwerking in de raad en gebruiken al hun invloed om de gemeente op een verstandige koers te houden.
En het bestuur en alle vrijwilligers daaromheen zetten zich vol overtuiging in om dit mogelijk te maken.
Er zit veel energie in ons CDA en daar kunnen we trots op zijn.

Er is werk aan de winkel. We zijn namelijk bepaald niet een partij die stil staat. We luisteren naar de samenleving, hebben oog voor de maatschappelijke veranderingen en zoeken de discussie. Het thema stikstof is daar een actueel voorbeeld van, dat kan u niet zijn ontgaan. Een onderwerp dat ook lokale gevolgen heeft en veel losmaakt. Wij zijn een lokale afdeling en staan ook voor de belangen van onze boeren, daar mogen ze op rekenen!
Een ander voorbeeld is de woningmarkt. Het idee om als gemeente samen met de buurtschappen zelf goedkope starterswoningen te bouwen, komt van onze eigen CDA-wethouder. Onze lokale uitdagingen pakken we dus aan, ook als ze lastig zijn.

Met deze en heel veel andere zaken gaan we keihard aan de slag. Daarbij kijken we naar de mogelijkheden van samenwerking in de regio. Want samen kun je meer!

Kerst is ook een tijd van warmte en verbinding.
Dat wensen wij u van harte toe.

Hele fijne feestdagen!