27 januari 2015

Garantstelling inzake glasvezelnetwerk in het buitengebied

Gemeente Aalten is onder leiding van wethouder Luiten bezig om samen met de andere Achterhoekse gemeenten een glasvezelnetwerk aan te leggen in het buitengebied. Het gaat dan om de “witte gebieden”, daar waar geen kabel aanwezig is. Deze digitale ontsluiting is erg belangrijk voor de leefbaarheid van het buitengebied.

De gemeenteraad heeft unaniem ingestemd met een garantstelling van 2,4 miljoen euro voor de BV die hiervoor opgericht gaat worden. Door deze garantstelling kan de BV goedkoop geld lenen, wat de kosten van de aanleg doet verlagen.

Voor dit unieke project om te komen tot glasvezel is een werkgroep opgericht. In deze werkgroep zitten afgevaardigden van alle belangenverenigingen van de gemeente Aalten. Wilt u meer weten over dit project en de werkgroep, kijk dan op www.wbba.nl