16 februari 2015

Over harde- en zandwegen

Tijdens de raadsvergadering van dinsdag 17 februari werden door het CDA bij monde van Gerrit Assink vragen gesteld over de slechte staat van onderhoud van zandwegen in onze Gemeente. Klachten die ons bereikten gingen met name over de Grevinkweg en Loohuisweg. Het College heeft toegezegd de meldingen te onderzoeken en komt in de raad terug met een antwoord en indien mogelijk met een oplossing.

Tijdens de bespreekpunten werd de proef met de gedeeltelijke afsluiting van de Bredevoortse -straatweg besproken. Drie maand werd deze weg d.m.v. een slagboom in het weekend afgesloten. Een proef waar het CDA vanaf het begin geen voorstander van was.

Tijdens de evaluatie werd door de ondernemers gezegd dat wat hun betreft de (gedeeltelijke) afsluiting van de straat niet een permanent karakter moet krijgen.

Het CDA is van mening dat onze gemeente boodschappen plus dorp is, en dat het voor de consument optimaal bereikbaar moet zijn voor voetganger, fietser, maar ook de auto mag te gast zijn. De ondernemers moeten optimaal gefaciliteerd worden om de loop in hun zaak te blijven behouden. Na vele jaren praten, na 3 maand een proef te hebben gehouden, kunnen we eindelijk de discussie over het afsluiten van een gedeelte van het centrum afsluiten.

Gerrit Assink.