09 november 2013

Pinautomaat weg uit Bredevoort?

Foto: TV-Aalten/Andre Gijsbers

Het besluit van de directie van de Rabobank om de enige pinautomaat uit Bredevoort weg te halen, heeft veel commotie veroorzaakt. Bredevoorts Belang, ondernemersvereniging Brem en de drie Bredevoortse gemeenteraadsleden Jos Wessels CDA, Henk Meerdink CDA en Joop Wikkerink PP hebben gesprekken gevoerd met de directie.

Ook stelden Jos Wessels en Joop Wikkerink hierover vragen in de gemeenteraad van 15 oktober.  Vanuit de bevolking is een handtekeningenactie gevoerd die 790 handtekeningen heeft opgeleverd. Zaterdag 9 november was er een protestoptocht waar Jos Wessels ook in meeliep.

Op 13 november was er een emotionele ledenvergadering van Rabobank Achterhoek Oost waar de bezwaren uit Bredevoort, Lichtenvoorde en Lievelde goed voor het voetlicht kwamen.

De directie stelt dat het besluit om de pinautomaat weg te halen vast staat maar men wil meedenken naar een goed alternatief om toch in Bredevoort contant geld op te kunnen nemen. De kerngroep (B-Belang, Brem en drie raadsleden) heeft binnenkort een nieuw gesprek met de Rabo directie en we hopen dan spijkers met koppen te slaan.