22 september 2017

Plan Sportpark Zuid door de Gemeenteraad aangenomen

Dinsdag 19 september is het plan voor een doorontwikkeling van Sportpark Zuid met algemene stemmen aangenomen door de gemeenteraad. De zeven deelnemende verenigingen –AD69, Peddelaars, IJsclub De Hare, BOVO, Aladna, Brichbouw en Silent World-  kregen van alle zijden lof toegezwaaid voor hun voorbeeldige samenwerking en hun Ausdauer. Ook was er veel waardering voor onze CDA-wethouder Gerard Nijland.

Onze woordvoerder Jos Wessels zei er dit van:

Samenwerking voor en door burgers zit in het dna van het CDA, het moge duidelijk zijn dat wij dit plan verwelkomen. Een groot compliment voor de voorbeeldige samenwerking van de clubs, hierbij gesteund door de leden. Een hele belangrijke is Veiligheid, met name voor onze jeugd: Ik denk daarbij aan de afgesloten wielerbaan/misschien later skeelerbaan, en krabbelbaan voor ijs.

Onze gemeentelijke visie is neergelegd in de Sportnota, en ik haal hier moeiteloos de doelen aan die in dit plan worden uitgevoerd, zoals: Krimp te lijf door meer slagkracht, multifunctioneel gebruik, privatisering, Sport in de breedte stimuleren door nieuwe doelgroepen, Mensen met een beperking doen volop mee, en Mogelijkheden van stageplaatsen, maar ook dagbesteding van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Ook de provincie ontwikkelt beleid t.a.v. vitale sportparken. Gerard Nijland verdient een compliment omdat hij met een aantal collega’s vooraan staat als gesprekspartner van provincie. Wij hopen ook spoedig van die kant iets te horen.

Uit onderzoek blijkt dat ik Nederland 50% niet sporter is. In Aalten is 53% niet-sporter. Dat cijfer moet omlaag, een opdracht voor ons allen. Door dit plan ontstaan nieuwe mogelijkheden.   Wij hebben volop vertrouwen in de nieuwe stichting en de verenigingen, en wij wensen hen veel succes toe voor de toekomst.