02 november 2016

Stoplichtenmodel

Tijdens een bijeenkomst tussen fractie en bestuur van CDA Aalten /Dinxperlo kwam het stoplichtenmodel aan de orde dat de gemeente van plan is om in te voeren.

Dit riep deze avond gelijk een aantal vragen op en wij  hadden het vermoeden dat dit bij  meer mensen het geval was. Zodoende werd die avond besloten om een avond over dit onderwerp houden en om ook de burgers van Aalten de kans te geven om hun mening en gedachten hierover te geven.Oftewel de raadsleden van het CDA hadden deze avond de mogelijkheid om veel informatie over dit onderwerp op te halen bij de Aaltense burger.  Wij zitten op dit moment nog voor de raadsvergadering dus de periode dat de fractie zich een mening moet vormen over dit onderwerp.  Patrick Frenken en Joop te Beest werden aangewezen als vrijwilliger om deze avond te organiseren.

Op woensdag 2 november  heeft deze avond plaats gevonden in de Hofnar in Aalten

Nadat de voorzitter Rik van Lochem de avond had geopend nam eerst het Dinxperlose  raadslid  Jeroen van Genen  het woord. Hij deed een poging om de aanwezigen uit te leggen hoe het stoplichtenmodel  tot stand  gekomen is. Dat dit  niet alleen een Aaltense zaak is maar dat dit voortvloeit uit een regionale afspraak om het aantal nieuwe woningen te beperken.

Als tweede spreker  was het de beurt aan Leo van de Borgt van bouwend Ned. Hij gaf zijn visie hoe het in het verleden is gegaan en dat het ook belangrijk is dat er in de toekomst ook voldoende bouwactiviteiten zijn. Een duidelijk en goed te volgen verhaal.

Als derde spreker had  de organisatie van deze avond de plaatselijke bekende Rinke ter Haar gestrikt. Helaas moest die zich  op de dag zelf afmelden wegens prive omstandigheden.

Maar als alternatief kwam Patrick Frenken met een aantal stellingen waar het publiek zijn mening  over kon geven. Dit was voor de raadsleden een mooi moment om te zien hoe de Aaltense burger over bepaalde zaken dacht.

En als laatste was er de kans voor de zaal om de aanwezige sprekers of de raadsleden vragen te stellen of om ze iets mee te geven waar aan ze moeten denken.

De organisatie van deze avond.