16 januari 2020

Yes!!! verkozen tot de beste bestuurder

Onze wethouder Hans te Lindert is verkozen tot beste bestuurder van 2019 van kleine gemeenten. Hans is verantwoordelijk voor de portefeuille onderwijs, jeugd, sport, kinderopvang, peuterspeelzalen en gastouderopvang. Hij is pas 1,5 jaar wethouder in de gemeente Aalten en heeft nu al deze prachtige prijs van Binnenlandse Bestuurders in de wacht weten te slepen.
Hans wordt geprezen om zijn communicatieve kwaliteiten en zijn betrokkenheid. Stemmers roemen hem omdat hij zoveel bezoeken brengt aan inwoners van de gemeente Aalten. Hierdoor is hij gemakkelijk aan te spreken en toegankelijk voor de inwoners. Wethouder Te Lindert kan met passie over zaken vertellen en draait niet om zaken heen. Mede hierdoor heeft hij nauwe banden met de jeugd en het verenigingsleven in onze gemeente.
Hans wijst erop dat deze prijs niet alleen zijn verdienste is. “Winnen doe je samen”, is zijn leus. Hij denkt hierbij aan de prettige samenwerking binnen het college, de manier waarop de Aaltense politiek met elkaar en met elkaars standpunten omgaat. En last nut not least het ambtelijk apparaat, die hij een verzameling van harde werkers noemt en dat zij met z’n allen het beste voor de gemeenschap willen.

We zijn er trots op deze positieve, altijd vriendelijke en hard werkende kanjer in ons midden te hebben.