28 februari 2017

Politiek Café De kracht van Sport

Nog enkele weken en dan mogen we weer met zijn allen naar de stembus. De strijd tussen de verschillende partijen is in alle hevigheid losgebarsten. Allerlei onderwerpen passeren hierbij de revue. Lijsttrekkers gaan met elkaar in debat en schuiven aan bij allerlei opinieprogramma’s. Toch lijken belangrijke thema’s als sport en cultuur te weinig aan bod te komen. Het CDA vind dat sportverenigingen een belangrijke functie vervullen in de samenleving. In toenemende mate spelen zij ook een maatschappelijke rol bij de aanpak van sociale problemen en het bevorderen van de gezondheid.

CDA wethouder en nummer 49 op de kieslijst van het CDA, Nathan Stukker, nodigt u van harte uit om op vrijdag 10 maart mee te denken over de rol die sport en bewegen kunnen vervullen in de Nederlandse samenleving anno 2017. Wat verwachten wij van het rijk? Welke rol kunnen gemeenten en verenigingen op zich nemen en hoe gaan we dit met elkaar bereiken? Uw mening hierover is voor ons belangrijk!

Twee sprekers zullen de middag aftrappen en hun visies met ons delen. De eerste spreker Tjienta van Pelt is directeur van de Gelderse Sport Federatie. In deze functie houdt ze zich bezig met de promotie van lichaamsbeweging. Het oplossen van maatschappelijke problemen zoals obesitas speelt hierbij een belangrijke rol. De tweede spreker van de middag is kamerlid Hanke Bruins Slot, geboren te Apeldoorn en in de Tweede Kamer onder andere woordvoerder Sport. Ook in haar vrije tijd is Hanke actief in de sport en regelmatig op het hockey veld te vinden.

Nadat Tjienta en Hanke hun visies hebben gedeeld is er ruimte voor al uw vragen en gaan we met elkaar de discussie aan. Afsluitend zullen we, onder het genot van een borrel, het gesprek voortzetten.

Wij zien u graag vrijdag 10 maart in het sportcafé van het Omnisport! Aanvang om 16:30 uur, afsluiting om ca. 19:00 uur.