07 april 2017

Nieuwe Groenstructuurkaart

Apeldoorn dankt een groot deel van haar identiteit aan haar groene uitstraling en kwaliteit. De uitgestrekte bossen en heidegebieden op de Veluwe, de beken en sprengen, de klassieke en eigentijdse stadsparken: samen vormen ze een sterk maar ook kwetsbaar systeem. Iets om trots op te zijn en te koesteren. De Groenstructuurkaart helpt de gemeente en de inwoners om de groene identiteit van Apeldoorn te behouden

Het CDA is zeer tevreden met de nieuwe benadering van openbaar en particulier groen. Zo krijgen inwoners meer vrijheid om op hun eigen terrein bijvoorbeeld een boom te kappen als deze in de weg staat. Wij spreken de verwachting uit dat de doelen die met deze opzet zijn gekozen en dat de natuur, recreatie en agrarische sector alle goed tot hun recht komen.

Bij de politieke behandeling bleek een heel groot draagvlak in de samenleving te zijn ontstaan voor de Groenstructuurkaart. Een compliment aan College en de gemeentelijke dienst waard!

Hessel Dooper