27 juni 2017

De toekomst van de Apeldoornse warenmarkt

De gemeente heeft samen met de marktpartijen een marktvisie gemaakt: ‘Trots op de markt’. 8 juni jl. werd dit in de politieke markt besproken. Een mooi proces, waarbij samen is gekeken naar de beste manier om de Apeldoornse warenmarkt een toekomst te geven.

Het CDA heeft in deze politieke markt het college een aantal zaken meegegeven:

- De komende jaren zal het Marktplein worden herontwikkeld. We weten nog niet wat dit gaat betekenen, ook als het gaat om de ruimte voor de warenmarkt. Om die reden is de volgorde van bespreking misschien niet juist. Deze visie schept ook een verplichting naar de toekomst. We zijn benieuwd hoe het college hiermee omgaat.

- De voorgestelde locatie van de biologische warenmarkt is wat betreft het CDA niet de goede. Het betreft hier de locatie aan de Asselsestraat. Wat ons betreft wordt deze locatie heroverwogen. Het college gaat het gesprek aan met de betrokken partijen om dit te bespreken.

- Hoe hard zijn de afspraken met betrekking tot het verplaatsen van de markt voor evenementen? Gezien het feit dat deze visie met verschillende partijen zoals de marktondernemers, kunnen we hiermee akkoord gaan. We vragen het college hier prudent mee om te gaan.

- Commerciële aansturing van de warenmarkt is wat betreft het CDA niet nodig.

Jan Dirk van der Borg