18 mei 2022

CDA Apeldoorn stelt vragen aan burgemeester Heerts over veiligheid in Osseveld-Woudhuis

(illustratie: Wijkbewoner Osseveld - de Stentor)

De CDA Fractie stelt donderdag in de raadvergadering actualiteitsvragen over de situatie in het stationsgebied in Osseveld-Woudhuis. Aanleiding is onder andere de publicatie van de Stentor op 16 mei jl. In het artikel wordt een gevoel van onveiligheid, angst en overlast beschreven bij de inwoners van deze wijken.

Het CDA heeft altijd gestaan voor een veilige samenleving en heeft de wens deze samen met vrijwilligers, verenigingen, zorgprofessionals vorm te geven. Gefaciliteerd door een gemeente die zorgt voor duidelijke regels en handhaving. In ons programma van november schrijven we:

Interactie binnen de samenleving is en blijft ons speerpunt. Verenigingen, scholen buurtactiviteiten en vrijwilligerswerk vormen het cement van onze samenleving, het maatschappelijk cement. Het is prettig wonen in Apeldoorn. Je voelt je veilig, wegen en groen zijn goed onderhouden, mensen zien naar elkaar om, Apeldoorn is goed bereikbaar, heeft veel verenigingen en een goed ondernemersklimaat. Dat willen we graag behouden en waar nodig verbeteren. Het CDA Apeldoorn wil dat de gemeente deze zaken mogelijk maakt en bevordert. Samen zijn we ook verantwoordelijk: een gedeelde verantwoordelijkheid, zodat samen leven “Samenleving” wordt.

Het CDA Apeldoorn neemt graag het initiatief om de gevoelens van de mensen in de wijk mee te nemen naar de gemeenteraad. Tevens doen we voorstellen voor handhaving, cameratoezicht of aanbrengen van extra verlichting. De overlast staat niet op zichzelf. Al eerder werd in de wijk overlast ervaren door het vernielen van bushokjes (april 2021) en het vernielen van straatmeubilair.

Link naar de vragen