08 november 2018

Fietsen in de vakken

Het is teleurstellend voor mensen die bij het naar huis gaan moeten constateren, dat de fietsenstalling onder het stadhuis al gesloten is en dat zij niet meer bij hun fiets kunnen. Ook rondslingerende fietsen is het CDA Apeldoorn een doorn in het oog.

Het college wil gaan voor een comfortabele gezinsstad en een toeristisch toplandschap, dan hoort daar zeker ook de gastvrijheid en de faciliteiten bij, zoals een ruimere openstelling in het weekend van de fietsenstalling.

Wij willen een oproep doen aan het college om de fietsenstalling onder het stadhuis ook in het weekend open te stellen tot 24.00 uur om zo tegemoet te komen aan de wens van veel bewoners en toeristen om langer te kunnen verblijven in de binnenstad waarbij hun fiets op een veilige, gratis plek kan blijven staan.

Ook wil het CDA Apeldoorn op plaatsen, verder verwijderd van de gratis stallingen, dat het college fietsvakken gaat realiseren, die dan voorzien zijn van beugels. In Amsterdam en Den Haag functioneren deze fietsvakken uitstekend. Door middel van deze motie wil het CDA Apeldoorn tijdens het vaststellen van de MPB hier aandacht voor vragen.