06 juli 2020

Wie wordt de nieuwe lijsttrekker van het CDA? Wat vindt 'Apeldoorn'?

Als CDA kiezen we deze week (vanaf 6 juli 18:00 u. tot 9 juli 12:00 u. 2020) onze lijsttrekker voor de Tweede Kamer verkiezingen van 2021.

Er valt wat te kiezen

Het zijn spannende tijden. Het CDA heeft de keuze uit drie kandidaten die ieder hun eigen profiel hebben. Er is dus echt wat te kiezen. Wordt het vicepremier Hugo de Jonge, staatssecretaris Mona Keijzer of Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt? Alle drie hebben ze bewezen kwaliteiten, maar er kan maar één lijsttrekker zijn.

De drie kandidaten zijn intussen bekende Nederlanders. Daarom vragen we ons af hoe niet-leden de kandidaten beoordelen. Welk stemadvies geven de inwoners van Apeldoorn aan de leden van het CDA Apeldoorn?

Wat vindt Apeldoorn?

Er is een poll uitgezet om te peilen hoeveel steun de verschillende kandidaten hebben onder de inwoners van Apeldoorn. Via de link op deze pagina gaat u door naar de poll. We zijn benieuwd:  https://forms.gle/V8Gth6ztegvBvLZR7

Iedereen die mee heeft gedaan, hartelijk dank!
Op de poll zijn 31 reacties binnengekomen op 6, 7 en 8 juli.
Het volgende stemadvies werd gegeven:
26 x Pieter Omtzigt
4 x Hugo de Jonge
1 x Mona Keijzer

Op zaterdagmiddag om 17:00 u maakt het landelijke CDA de uitslag bekend.