18 september 2017

Euroscoop, geen slechte film, maar een reëel plan voor Arnhem-Zuid

De afgelopen maanden en weken is de komst van een Euroscoop in het Olympus sport- en leisurecluster in Arnhem-Zuid besproken in de raad. Dit  onderwerp passeerde al drie keer eerder de revue en het CDA ziet dit als broodnodige impuls voor het zuiden van onze stad.

CDA raadslid Klaartje van Dillen licht toe: “We zijn al langer opzoek naar een invulling voor deze locatie en we zijn het er allemaal over eens dat we in Arnhem-Zuid met een stevige impuls moeten komen.´ Zo zal de komst van een Euroscoop met naar verluid 10 zalen bijdragen aan de werkgelegenheid en aan de vitaliteit van zuid. Maar liefst 2300 stoelen om te bedienen, aangevuld met mooie horeca en een locatie voor grote groepen met evenementen.

Dat er recentelijk intensief is samengewerkt met Pathé is een feit, echter tonen onderzoeken aan dat deze bioscoop 40% boven prognose presteert en dat de komst van Euroscoop daar wat vanaf snoept is ook een feit. Dat is ondernemen, maar toont ook aan dat er alsnog een positieve prognose voor zowel Pathé en de binnenstad, als wel Euroscoop en het zuidelijke deel van de stad schetst.  Wij hebben er vertrouwen in dat de markt niet vol is – en zijn van mening dat dit initiatief van een ondernemer, ons vertrouwen waard is.

Het is voor Arnhem een uitgelezen kans om te tonen dat onze belangstelling niet ophoudt bij de oevers van de Rijn” aldus Van Dillen, “de cijfers zijn veelbelovend, wij schatten in dat Euroscoop een prachtige toevoeging is voor heel Arnhem”.